Všeobecné obchodní podmínky poskytování poradenských služeb v odpadovém hospodářství (verze 1.0)
I. Úvodní ustanovení
Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen “VOP”) upravují vztahy mezi poskytovatelem poradenských služeb ARCH consulting s.r.o. (dále jen “Poskytovatel”) a klienty (dále jen “Klient”), kteří využívají služby Poskytovatele v oblasti odpadového hospodářství
Poskytovatel poskytuje poradenské služby v oblasti odpadového hospodářství pro obce a jiné klienty v České republice.
Předmětem spolupráce je poskytování poradenských služeb Poskytovatelem na základě požadavků Klienta, které zahrnují především tvorbu strategických dokumentů a poradenskou činnost v rámci optimalizace procesů a strategického řízení odpadového hospodářství.
Poskytovatel se zavazuje poskytovat služby s odbornou péčí, v mezích platné legislativy ČR, v dohodnutých termínech a v souladu s požadavky Klienta.
II. Cena a platební podmínky
Cena za poskytované služby je stanovena v samostatné smlouvě, objednávce nebo cenové nabídce (dále jen „smlouva“), kterou Poskytovatel předloží Klientovi.
Klient je povinen uhradit cenu za dodávku služeb a zboží na základě vystavené faktury, jejíž splatnost je 14 dnů ode dne jejího doručení, pokud není ve smlouvě uvedeno jinak.
V případě prodlení s platbou je Poskytovatel oprávněn účtovat smluvní pokutu ve výši 0,05 % z dlužné částky za každý den prodlení.
III. Ochrana osobních údajů (GDPR)
Poskytovatel zpracovává osobní údaje Klienta a jeho zástupců v souladu s nařízením GDPR a platnými právními předpisy.
Poskytovatel zajišťuje, že osobní údaje jsou zpracovávány pouze za účelem plnění smlouvy a nejsou předávány třetím stranám bez souhlasu Klienta.
Klient má právo požadovat informace o zpracování svých osobních údajů, jejich opravu či vymazání.
IV. Důvěrnost informací (NDA)
Poskytovatel a Klient se zavazují zachovávat mlčenlivost o všech informacích, které si vzájemně sdělí v rámci plnění této smlouvy, a to po dobu trvání smlouvy i po jejím ukončení.
Informace mohou být sděleny třetím stranám pouze s písemným souhlasem druhé smluvní strany.
V případě porušení mlčenlivosti náleží straně, která byla poškozena, smluvní sankce 100 000 Kč a zároveň nezaniká nárok na náhradu škody.
V. Práva a povinnosti smluvních stran
Klient je povinen poskytovat Poskytovateli veškeré informace a součinnost nezbytnou k řádnému plnění smlouvy.
Poskytovatel je povinen dodržovat dohodnuté termíny a poskytovat služby s odbornou péčí.
V případě, že Klient nedodá požadované podklady do stanoveného termínu, může Poskytovatel jednostranně posunout termín dodání hotového díla, přičemž tento termín se posune o dobu odpovídající prodlení Klienta.
Pokud Poskytovatel dodá dílo s prodlením proti plánovanému harmonogramu, a to včetně případného posunu podle předchozího bodu, je Klient oprávněn účtovat Poskytovali smluvní pokutu ve výši 1000 Kč za každý den prodlení.
Pokud prodlení Klienta s dodáním podkladů přesáhne dva týdny, je Poskytovatel oprávněn účtovat Klientovi smluvní pokutu ve výši 1000 Kč za každý den prodlení. Pokud Klient podklady nedodá ani do jednoho měsíce, je Poskytovatel oprávněn odstoupit od smlouvy.
Po odeslání hotového dokumentu Klientovi má Klient lhůtu jednoho týdne na připomínkování a vyjádření se k dokumentu. Pokud se Klient ve stanovené lhůtě nevyjádří, bude dokument považován za schválený, a Poskytovatel je oprávněn fakturovat dokončení díla a jeho předání.
VI. Organizace a řízení projektu
Realizační tým: Každá smluvní strana určí jednu odpovědnou osobu na své straně. Pro zajištění efektivní koordinace smluvních stran při plnění tohoto projektu bude odpovědnou osobou ustanoven realizační tým (dále jen “Tým”). Každá ze smluvních stran jmenuje do Týmu své zástupce, kteří budou odpovědní za komunikaci a plnění úkolů vyplývajících z tohoto projektu.
Komunikace: Tým bude dle potřeby komunikovat prostřednictvím elektronických prostředků (e-mail), telefonicky nebo osobně. Frekvence komunikace bude stanovena podle aktuálních potřeb projektu, přičemž pravidelné porady mohou být naplánovány předem na základě dohody členů Týmu.
Zápis z jednání: Z každého zasedání Týmu bude nejpozději do 3 pracovních dnů po jeho skončení vypracován písemný zápis. Tento zápis bude obsahovat konkrétní závěry, jednotlivé úkoly, lhůty pro jejich splnění a jmenovitě určenou odpovědnou osobu za jejich provedení.
Distribuce zápisu: Zápis zajistí pověřená osoba jmenovaná Poskytovatelem. Zápis bude rozeslán všem členům Týmu, a to prostřednictvím e-mailu nebo jiného elektronického komunikačního nástroje. Pokud žádná ze stran nevznese námitky k obsahu zápisu do 3 pracovních dnů od jeho doručení, považuje se zápis za schválený a závazný pro všechny členy Týmu.
Odpovědnosti: Každý člen Týmu je povinen splnit úkoly v určených termínech a zajistit, aby úkoly byly provedeny v souladu s projektovými cíli a podmínkami smlouvy.
VII. Autorská práva
Veškeré dokumenty, analýzy, strategie a další výstupy vytvořené Poskytovatelem pro Klienta jsou předmětem autorského práva a veškerá práva k těmto dokumentům jsou vyhrazena Poskytovateli.
Klient není oprávněn bez předchozího písemného souhlasu Poskytovatele dokumenty či jejich části šířit, kopírovat, předávat třetím stranám, nebo jinak s nimi nakládat nad rámec účelu smlouvy. VIII. Ukončení spolupráce
Smlouva může být ukončena písemnou dohodou obou stran.
Klient může smlouvu vypovědět s jednoměsíční výpovědní lhůtou bez udání důvodu. V takovém případě je však povinen uhradit částku odpovídající rozsahu již dokončených prací a služeb poskytnutých ke dni účinnosti výpovědi, přičemž výše této částky bude stanovena na základě stupně dokončenosti projektu a vzájemně odsouhlaseného finančního vypořádání.
Poskytovatel může smlouvu vypovědět s jednoměsíční výpovědní lhůtou v případě nesoučinnosti dle bodu VI odstavce 5 a zároveň v případě prodlení úhrady faktury delším než 60 dnů. Tím však poskytovateli nezaniká nárok na náhradu škody.
IX. Odpovědnost za škodu
Poskytovatel odpovídá Klientovi za škody způsobené porušením smlouvy, avšak odpovědnost Poskytovatele je omezena na přímé škody a nepřesahuje hodnotu smlouvy.
Poskytovatel nenese odpovědnost za ztrátu zisku, nepřímé škody či ušlé příležitosti.
X. Závěrečná ustanovení
Veškeré spory vzniklé ze smlouvy nebo v souvislosti s ní budou řešeny smírně. Pokud nebude možné spor vyřešit smírně, budou spory rozhodovány soudy České republiky s místní příslušností dle sídla Klienta.
Poskytovatel je oprávněn tyto VOP kdykoli aktualizovat či měnit. V případě, že dojde ke změně VOP v průběhu spolupráce, klient má právo na zachování původních VOP a případně odstoupit od smlouvy.